Leveransvillkor

Gäller från 01.06.2016

LEVERAMSVILLKOR

Produktpriserna inkluderar moms.
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader.
 

ORDERHANTERING OCH LEVERANS

Hanteringen av beställningar kan ta 1–2 arbetsdagar men normalt hanterar vi din beställning redan samma dag.
Beställning som görs på lagerförda varor före kl. 15.00 skickas normalt på samma dag. Om varorna skickas som paket förses försändelsen med en försändelsekod som hjälper att lokalisera paketet under posthanteringsprocessen.
Beställda paket levereras vanligtvis inom 2–3 dagar från beställningen. Försändelsen förvaras på Postens serviceställe i två veckor varefter den returneras till avsändaren. Vänligen observera att du får endast en ankomstavi.

Eventuella leveransförseningar meddelas på vår Nyhetssida.
 

ORDERBEKRÄFTELSE

Orderbekräftelsen sänds till din e-postadress som du gav oss i samband med beställningen. Innan du skickar din beställning, se till att du har skrivit din e-postadress i rätt format. Orderbekräftelsen innehåller en lista av de varor du har beställt samt de betalda avgifterna. Orderbekräftelsen fungerar också som ditt garantibevis.
 

LEVERANSSÄTT OCH LEVERANSKOSTNADER

Leveranskostnaderna inkluderar porto- och förpackningskostnader. Fraktkostnaden visas när betalnings- och leveransmetoden har blivit valt. De beställda varorna skickas med Posten och kommer att levereras antingen som Postpaket eller Maxibrev. Endast paketen kan följas med Postens försändelsekod.
 

BETALNINGSSÄTT

Varor och leveranskostnader betalas i samband med beställningen. I webshopen accepterar vi följande betalningssätt: Nordea, Andelsbanken, Danske Bank, Aktia, Nooa, S-banken, Lokalandelsbankerna, Sparbankerna, Handelsbanken, Ålandsbanken samt kreditkort betalningar. Vid betalningar via olika slags nät bank genomför Paytrail Oyj (2122839-7) betalningsförmedlingstjänsten i samarbete med banker och kreditinstitut i Finland. Du kan även betala via banköverföring, i vilket fall skickar vi beställningen till dig efter betalningen har anlänt på vårt bankkonto.


 

Betalningar via Luottokunta
Om du vill betala med kreditkort (Visa, MasterCard) eller Visa Electron, fungerar Graviditetsälva endast som marknadsförare av produkterna och tjänsterna och levererar produkterna till kunden. Graviditetsälva ansvarar alltså endast för marknadsföring, leverans och reklamationer av produkten. Paytrail Oyj fungerar som försäljare av produkten då betalningen går via Luottokunta och affären görs mellan kunden och Paytrail Oyj. Alla förpliktelser i samband med köpet sker på försäljarens ansvar. Paytrail Oyj skall också betraktas som betalningsmottagare.

FO-nummer: 2122839-7
Ylistönmäentie 26
40500 JYVÄSKYLÄ

Nätbanker
När betalningen sker via nät bank sköts transaktionerna av Paytrail Oyj (2122839-7) i samband med de finländska bankerna och kreditbolagen. Paytrail Oyj köper betalningsrörelsen och betalar de vidare till nätbutikens upprätthållare. För kunden fungerar tjänsten som en vanlig nätbetalning.

Banköverföring
Vi skickar din beställning efter betalningen har satts in på vårt bankkonto. Normalt sker överföringar från konton i Nordea till vårt konto direkt på samma dag. Överföringar från andra banker tar upp 1-3 bankdagar.
Betalningen skall utföras till Nordea på kontonummer FI42 1146 3001 0875 99 med TR Products Oy som betalningsmottagaren. Detaljerade betalningsinformation samt referensnumret finns på din orderbekräftelse. De beställda varorna reserveras i fem bankdagar. Ifall beställningssumman inte visas på vårt konto inom dessa fem dagar, upphör reservationen och vi återkallar beställningen.
 

BYTES- OCH RETURNERINGSVILLKOR

Enligt den finska konsumentskyddslagen har du som kund rätt att byta eller returnera hela din beställning eller en del av den till säljaren inom 14 dagar från den dag du tagit emot beställningen. Returrätten gäller enbart för artiklar som är oanvända, försäljningsbara och i sina originalförpackningar. Returrätten gäller inte för kundanpassade varor. Testen skall returneras i öppnade förpackningar och i samma slags kombinationer som de sålts.

Vi tar inte emot returneringar efter 14 dagar från leveransen. När vi tagit emot och accepterat din retur återbetalar vi summan direkt på det konto du anmälde oss.

Gratis och enkel returnering från Finland (utländsk returnering: skicka e-mail info (@) graviditetsalva.se)

Det är lätt att returnera varorna: när du returnerar den levererade beställningen, kom ihåg att inkludera ditt namn och dina kontaktuppgifter samt ditt IBAN-kontonummer så att pengarna kan återbetalas.

  • Om försändelsen som du returnerar väger under 2 kg (brev) och är inte tjockare än 3 cm, kan du lämna den i en brevlåda. Kom ihåg att skriva ordet ”KUNDRETUR” eller ”RETUR” ovanpå kuvertet samt Graviditetsälvas avtalsnummer 627937.
  • Om försändelsen du returnerar väger över 2 kg (paket), lämna in den på posten och fyll i ett Kundretur 14-adresskort, som du klistrar på paketet. Vänligen observera, att vi inte löser ut returer skickade till oss mot postförskott.

Returadressen är:

Asiakaspalautus / Kundretur 627937
TR Products Oy
Lukkolankatu 13
36280 Pikonlinna
Finland

 

  • Retur lyckas i alla Matkahuolto platser. Ta med dig returpaketet och vår kundreturn kod 9522797. Adresskortet du har på Matkahuolto platser. Returnering är fri att kunden.

"Enligt distans- och hemförsäljningslagen har konsumenten rätt att prova produkten hemma, för köpbeslutet görs vanligtvis endast på grund av en bild och text och produkten kan inte granskas närmare. Huvudregeln är att du kan bekanta sig med produkten och prova produkten på samma sätt som i en butik. Du får ändå inte börja använda produkten."  Konsumentskyddslagen

"Konsumenten kan bekanta sig med produkten och granska den på samma sätt som i en butik. Konsumenten får öppna hushållsapparaternas förpackningen och läsa manualet, även om förpackningen inte mera är oöppnad vid eventuella returneringen. Konsumenten får prova skor och kläder. Att prova betyder dock inte att börja använda." Konsumentskyddslagen

Byt varor lätt och kostnadsfritt från Finland (utländsk byt varor: skicka e-mail info (@) graviditetsalva.se)

Om du vill byta en vara eller flera varor, så går det lätt.

Lägg på vår internetsida en ny beställning på den varan som du vill byta till och betala beställningen i nätbanken. Informera oss om att du skall byta varan/varor på adressen info (@) graviditetsalva.se. Byter du till en billigare vara betalar vi skillnaden på ditt konto. Byter du till en dyrare vara skickar vi dig en ny faktura på det överstigande beloppet. Lätt och snabbt! Se till att varorna du vill byta är oanvända och i sina originalförpackningar. Returnerade varor som är skadade, smutsiga, tvättade eller slitna accepteras inte.

Förpacka väl de varor som skall bytas eller returneras. Vänligen inkludera din kontaktinformation samt ditt kontonummer för eventuella återbetalningar.

  • Om försändelsen som du returnerar väger under 2 kg (brev) och är inte tjockare än 3 cm, kan du lämna den i en brevlåda. Kom ihåg att skriva ordet ”KUNDRETUR” eller ”RETUR” ovanpå kuvertet samt Raskauskeijus avtalsnummer 627937. Om du vill ha ett kvitto på returneringen, lämna in försändelsen på posten.
  • Om försändelsen du returnerar väger över 2 kg (paket), lämna in den på posten och fyll i ett Kundretur 14-adresskort. Du får en del av kortet som kvitto. 
  • Vi löser inte ut returer skickade till oss mot postförskott.

Returadressen är:

Asiakaspalautus / Kundretur 627937
TR Products Oy
Lukkolankatu 13
36280 Pikonlinna
Finland

 

  • Retur lyckas i alla Matkahuolto platser. Ta med dig returpaketet och vår kundreturn kod 9522797. Adresskortet du har på Matkahuolto platser. Returnering är fri att kunden.

ÅTERBETALNING

När vi har tagit emot och accepterat varorna som du returnerat, återbetalar vi summan direkt till kontot som du har anmält.
Väljer du att returnera hela beställningen så återbetalar vi även leveransavgiften. Pengarna överförs från vårt konto på Nordea. Överföring till ett annat konto på Nordea syns omedelbart, men det tar 1–2 bankdagar innan pengarna överförs på konton av andra banker. Vi strävar efter att göra återbetalningen av pengar snarast möjligt efter vi fått din returnering. Det är emellertid kundens ansvar att säkra att de vid returnering angivna bankuppgifterna är korrekta.

 

SKADADE ELLER FELAKTIGA LEVERANSER

Ifall produkten har försvunnit under transporten, blivit skadad eller du har fått en fel produkt, skall du meddela om felet omedelbart på adressen info(@)graviditetsalva.se.

  • Anmälan om en försvunnen produkt ska göras inom en vecka (7 vardagar) från beställningsdagen.
  • Anmälan om en felaktig leverans eller produkt ska göras inom 5 dagar från den dagen du har tagit emot leveransen. Om paketet har blivit skadat under transporten skall en reklamation omedelbart göras till posten.
  • Reklamationer som görs efter ovannämnda tidsförlopp godkänns inte.

 

GARANTI OCH SERVICE

Kom ihåg att spara orderbekräftelsen eller kopian på kvittot. De fungerar som garantibevis. Garantitiden för våra produkter varierar mellan 6 och 12 månader.

Har du frågor beträffande garantin var vänlig och kontakta säljaren via e-mail.

 

FORCE MAJEURE

I fall av krig, naturkatastrofer, arbetskonflikt, myndighets beslut, underleverantörernas oförmåga att leverera samt andra jämförbara tilldragelser som är utanför vår kontroll och som inte har kunnat rimligtvis förutses, och som påverkar ingångna avtal samt utfästelser av vår sida, och som gör att vi inte kan hålla dessa avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att befria oss från vår plikt att fullgöra dessa avtal.

 

Allmänt

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor. Som kund skall du se till att du har läst igenom och förstått villkoren innan du gör din beställning. Graviditetsälva hanterar all kundinformation konfidentiellt.

Graviditetsälva lämnar inte ut dina personuppgifter till tredje part.